Muş'ta "sinüzite iyi geldiği" düşüncesiyle "acı kavun" bitkisinin suyunu burunlarına damlattığı için fenalaşan 4 kişi, hastaneye kaldırıldı. KBB uzmanı Opr. Dr. Bakkal, "Sinüzit kılavuzlarında böyle bir tedavinin yeri yoktur. Zehirli bitkiye son derece dikkat etmeleri gerekir. Bunları kullanmalarını kesinlikle tavsiye etmiyoruz" diye uyardı.

Muş'ta sinüzit rahatsızlığına iyi geldiğini düşünerek  burunlarına "acı kavun" suyu damlatan 4 kişi, hastaneye kaldırıldı.  Alınan bilgiye göre, sinüzite iyi geldiği düşünülen "acı kavun"  bitkisinin suyunu burunlarına damlatan 4 kişi fenalaştı. Yakınları tarafından muş  Devlet Hastanesine getirilen 4 kişiden 3'ü tedavilerinin ardından taburcu edildi. Kulak Burun Boğaz (KBB) uzmanı Opr. Dr. Faruk Kadri Bakkal, yaptığı  açıklamada, hastaların, rahatsızlıklarına iyi geldiği yönündeki bilgiyi seyyar   satıcılardan aldıklarını söyledi.


 Hastalardan birinin tedavisinin sürdüğünü anlatan Bakkal, şöyle dedi: "Şifalı bitkilerin tedavide kullanılmasına karşı değiliz. Ancak  bunların çok bilinçli bir şekilde tüketilmesi lazım. Öyle bilip bilmeden yanlış  bir şekilde tüketilmemeli. Bitkilerin yararlarının yanında zararları da  bulunmakta. Bu acı kavunun küçük meyveleri bulunuyor. Bunlar dikenli ve zeytinden  biraz büyük yeşil renkli içinde de koyu bir sıvı var. Bu sıvıda ciddi maddeler  var. Bunlar insan sağlığı için oldukça tehlikeli, zehirli. Bunlar burna  damlatıldığı zaman gırtlak ve yumuşak damar bölgesinde ödem yapıyor. Solunum yolu  problemlerine yol açıyor."

   Acil servise bu tür rahatsızlıklardan kaynaklı başvuruların olduğunu  belirten Bakkal, "Bu bitkinin tehlikesine dikkat çekmemiz gerekiyor. Halkımızın  bundan uzak durması gerekiyor. Sinüzit kılavuzlarından böyle bir tedavinin yeri  yoktur. Zehirli bitkiye son derece dikkat etmeleri gerekir. Bunları kullanmaları  kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Bu zehirli bir bitki olduğu için buruna  damlatılması halinde çok hızlı bir şekilde solunum yolunu kapatabiliyor, insanlar  hastaneye yetişemeden yolda boğulmalarına yol açabiliyor." dedi.